Vuoden varrelta

DNA SuomiAreenalla

 

 

DNA osallistui heinäkuussa 2014 pääyhteistyökumppanina kesän suurimpaan yleisölle avoimeen keskustelutapahtumaan MTV:n ja Porin kaupungin järjestämään SuomiAreenaan Porissa. Vuoden 2014 SuomiAreenan teemana oli asuminen ja ympäristö, ja DNA:n yleinen keskustelutilaisuus järjestettiin teemalla "Tulevaisuuden televisio". Tulevaisuuden televisiosta keskustelemassa olivat DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, Samsungin tv-liiketoiminnan johtaja Markus Nummisalo, kansanedustaja Mikael Jungner, yrittäjä ja toimittaja Mikael Pentikäinen, Googlen maajohtaja Anni Ronkainen ja SATU ry:n toiminnanjohtaja Stiina Laakso.


 

Leijalaudalla Suomenlahden yli 100 minuutissa

 

 

DNA haastaa itsensä ja tekniikkansa joka päivä, jotta yhtiön verkko olisi aina asiakkaille yhä nopeampi. Tällä kertaa DNA halusi haastaa leijalautailija Juuso Tilaéuksen rikkomaan rajoja omassa lajissaan.

Juuso lähti DNA:n haastamana 7.10.2014 Tallinnasta klo 10:49 rohkeasti tavoittelemaan ennennäkemätöntä reittiennätystä. Tavoitteena oli ylittää Suomenlahti Tallinnasta Helsinkiin leijalautaillen alle 100 minuutissa, eli lähes puolet aikaisempaa ilman moottoria tehtyä ennätystä nopeammin. Juuso saapui maaliin upeasti ajassa 02.00.28.26.



 

Kansallisena etätyöpäivänä 650 DNAlaista työskenteli etänä

 

 

DNA oli vuonna 2014 Microsoftin ja Työterveyslaitoksen organisoiman Kansallisen etätyöpäivän yritysyhteistyökumppani. Teemana oli vuonna 2014 työn uusi johtajuus. Kyseisenä päivänä noin 650 DNAlaista työskenteli etänä. DNA:lla etätyöskentely on arkipäivää ja "mutkattoman työn" -mallin mukaisesti DNAlaiset saavat työskennellä itselleen kulloinkin sopivimmassa paikassa ilman erillistä ilmoitusta esimiehelle. DNA uskoo joustavan työnteon mallin kasvattavan työhyvinvointia ja edistävän työntekijöiden tehokkuutta.


 

 

Miljoona ruutua -kampanja

 

 

DNA lanseerasi näyttävästi maaliskuun alussa 2014 uuden DNA Welho Viihde -palvelukokonaisuutensa "Miljoona, miljoona ruutua" -kampanjallaan. Suomalaiset tutustivat tällöin televisioidensa kautta ruututanssiin. Lisäksi DNA Welhon oma Formula-filmi starttasi myös maaliskuussa 2014, ja filmissä Formulat valtasivat kaikki miljoonat Suomen ruudut. Valokuvaaja: Östis Österlund.



 

 

Alppimaajoukkueen sponsorointi

 

 

DNA liittyi loppuvuodesta 2014 Ski Sport Finlandin kumppaniverkostoon alppi- ja freestylemaajoukkueiden uusimpana pääyhteistyökumppanina. DNA:n laitekumppanina verkostoon liittyi samalla myös Samsung. Sopimus koskee miesten, naisten ja nuorten maajoukkueita sekä alppihiihdossa että freestylessä. Suomen alppi- ja freestylemaajoukkueet hyödyntävät DNA:n tarjoamia palveluita yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon Samsungin älypuhelimilla, tableteilla ja älykelloilla.


 

 

Tartu ideaan -innovaatiokilpailu

 

 

DNA järjesti marraskuussa 2014 kumppaninsa Innokampuksen kanssa lukiolaisten innovaatiokisan DNA Talolla. Valtakunnallisen Tartu Ideaan -kilpailun voittajaksi valittiin jännittävässä finaalissa Luostarivuoren lukio Turusta. Innovaatiokilpailussa etsittiin ratkaisuja nuorisotyöttömyyteen uusien bisnesideoiden kautta ja siihen osallistui yli 800 nuorta. Kisan tuomaristo, johon kuului myös DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen, arvioi ideoiden uutuutta, luovuutta, kehityskelpoisuutta ja esitystapaa. Tartu Ideaan -kisassa nuoret harjaantuivat nykyajan työelämässä tarvittaviin taitoihin, kuten idean konseptointiin, esittelyyn sekä palautteen antamiseen ja vastaanottamiseen.